سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جزئیات رویداد 13 اکتبر اپل لو رفت




تنها چند روز تا برگزاری رویداد 13 اکتبر اپل مانده و امروز در جدیدترین اطلاعات منتشر شده توسط یکی از کاربران وایبو، تمامی اطلاعات این رویداد منتشر شده است.


کمپانی اپل که با برنامه‌ریزی برای برگزاری رویدادی تحت عنوان ”سلام سرعت” در 13 اکتبر (22 مهر 1399) در صدر اخبار تکنولوژی این روزها قرار دارد، قرار است در این رویداد از 4 آیفون جدید خود رونمایی کند. هرچند تا کنون برخی اطلاعات سخت‌افزاری و جزییات این سری از آیفون‌ها، قبل از رونمایی رسمی لو رفته است اما به‌تازگی و پس از حدسیاتی پیرامون قیمت‌های احتمالی این سری از آیفون‌ها، انتشار اطلاعاتی بر روی وب‌سایت وایبو، احتمالا تمام جزئیات احتمالی رویداد اپل را لو می‌دهد.

Apple HomePod Mini


بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت وایبو توسط کاربری به نام کانگ در رابطه با این رویداد، برخی جزییات این رویداد لو رفته است. این کاربر در ابتدا با اعلامیه HomePod Mini که مدتها است شایعه می‌شود شروع می‌کند. ایم کاربر در رابطه با ویژگی‌های سخت‌افزاری HomePod Mini می‌گوید این اسپیکر دارای یک بلندگوی 3.3 اینچی است و از پردازنده S5 بهره می‌برد. پردازنده S5 پردازنده 64 بیتی دو هسته‌ای متعلق به اپل است که پیش‌تر نیز در سری 5 ساعت‌های هوشمند اپل به کار برده شده بود. همچنین، کانگ با اشاره به ارتفاع کوتاه‌تر این اسپیکر احتمال می‌دهد این اسپیکر حداقل 48? کوچکتر از HomePod استاندارد باشد.

با این حال بر اساس اطلاعات منتشر شده این سری از اسپیکرها احتمالا در تاریخ 6م یا 7م نوامبر رونمایی شوند و ده‌ روز بعد به بازار عرضه شوند البته به گفته کانگ زمان عرضه این محصول می‌تواند بسته به موقعیت‌های جغرافیایی متغیر باشد. اگر پیش‌بینی‌های کانگ درست باشد این سری از اسپیکر‌های اپل با قیمت 99 دلار، چیزی در حدود 200 دلار از اسپیکرهای سری قبلی اپل ارزان‌تر است.

آیفون‌های سری 12


کانگ با اشاره به اینکه سری آیفون 12 همانطور که چندین بار شایعه شده، 4 مدل خواهد داشت – آیفون 12 مینی ، 12 ، 12 پرو و 12 پرو مکس احتمال می‌دهد همه این مدل‌ها از اتصال 5G پشتیبانی کنند ، اما او این را نیز خاطرنشان می‌کند که در ابتدا فقط گوشی‌های سفارش ایالات متحده آمریکا دارای استاندارد mmWave هستند. علاوه بر این، ویژگی دیگر مدل های آیفون 12 “حالت داده هوشمند” (Smart Data Mode) انها است که به طور موثری پهنای باند 4G / 5G را برای کارهای مختلف به منظور صرفه جویی در مصرف داده باتری تلفن همراه تنظیم می‌کند.

همانطور که در این متن آمده، آیفون‌های سری 12 که در رویداد 13 اکتبر اپل رونمایی می‌شوند همراه با شارژر و هندزفری‌ با پورت لایتنینگ درون جعبه عرضه نمی‌شوند اما با توجه به اینکه آیفون‌های جدید همچنان از پورت‌های استاندارد Type-C بهره‌مند نمی‌شوند، می‌توان انتظار داشت که اپل کابل مختص به خودش را همراه داشته باشد.

صفحه نمایش، رنگ‌، حافظه و قیمت آیفون‌های سری 12
کانگ در مورد نمایشگر تمام مدل‌های سری 12 آیفون که قرار است در رویداد 13 اکتبر اپل رونمایی شوند، می‌گوید که تمام مدل های آیفون 12 دارای صفحه نمایش Super Retina XDR خواهند بود. این کلمه جذاب اپل برای فناوری OLED است. همچنین بر اساس گزارش‌ها، اپل از تکنولوژی جدیدی برای ساخت صفحه نمایش‌های جدید خود استفاده می‌کند. این تکنولوژی از یک لایه سرامیکی به منظور افزایش سختی و مقاومت در برابر افتادن استفاده خواهد کرد.

بازگشت شارژر MagSafe


و اما برجسته‌ترین نکته درز کرده از رویداد 13 اکتبر اپل احتمالا بازگشت شارژرهای MagSafe این کمپانی است. احتمالا سری 12 آیفون‌ها از گیرنده‌های مغناطیسی درون قاب خود بهره‌مند هستند که با اتصال به گیرنده‌های مغناطیسی شارژر مگ‌سیف شارژ می‌شوند. همچنین به گفته کانگ اپل در این رویداد از دو شارژر وایرلس خود به نام‌های MagSafe و MagSafe Duo به عنوان لوازم جانبی آیفون‌ها رونمایی می‌کند که احتمالا یکی یا هر دو ان‌ها دارای توان خروجی 15 وات هستند.

دوربین‌های آیفون سری 12


بر اساس گفته‌های کانگ، آیفون 12 مینی و آیفون 12 دارای دوربین دوگانه در پشت با لنزهای واید و فوق عریض با دریچه لنز f / 1.6 خواهند بود. آپشن‌های پیشرفته دوربین این دو سری از آیفون 12 احتمالاً قابلیت عکاسی در شب و Smart HDR 3 است.

در مقابل آیفون‌های 12 پرو و پرومکس، دارای 3 سنسور دوربین در صفحه پشتی هستند که بر اساس گزارش‌های منتشر شده این 3 سنسور شامل لنز واید، لنز فوق عریض و لنز تله‌فوتو و یک اسکنر LiDAR هستند. لنز واید این گوشی‌ها یک لنز 7P با دیافراگم f/1.6 خواهد بود و حالت های دوربین شامل بزرگنمایی اپتیکال 4x و 5xاست.

بر اساس گفته‌های وانگ، اصلی‌ترین تفاوت بین 12پرو و 12 پرومکس در زاویه دید گسترده لنز در Pro Max با سنسور 47? بزرگتر با 1.7μm پیکسل و فاصله کانونی 65 میلی متر است در حالی که سنسور Pro در حدود 52 میلی متر کوچکتر است. هرچند که رویداد 13 اکتبر اپل با توجه به گفته‌های کانگ به طور کامل لورفته است اما باید به این اطلاعات محتاطانه نگاه کرد و تا زمان رونمایی روسمی اپل منتظر ماند.


منبع :  کلیک